ВСП"Вільногірський фаховий коледж Українського державного університету науки і технологій"

САМООСВІТА. ОБМІН ДОСВІДОМ.



Самоосвіта. Обмін досвідом.

    
https://www.youtube.com/watch?v=491X9Yg1uhI&t=3097s

Михайло Рошко: постмодернізм. 

Публічна лекція.


Педагогічні читання 
"Національно-патріотичне виховання студентської молоді "
15-16 січня 2024 року.





Всеукраїнська науково-практична конференція 
ХІ Волошинські читання "Шкільна літературна освіта: традиції і новаторство"                                                                                                                           04.12.23

https://www.youtube.com/watch?v=rOVaZkPcKfE&t=10751s









ШКІЛЬНА ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТА ПІД ЧАС ВІЙНИ:СТЕРЕОТИПИ, ФЕЙКИ, ДИСКУСІЇ
Медіакавування (Тренінг з медіаграмотності) .
Тренер- к.п.н. Олеся Слижук 07.11.23
Шановна Олесю Алімівно! Сьогодні мала честь познайомитися із Вами не тільки як зі співавторкою підручника літератури, а й із господинею бару, неперевершеною баристою!Кава справді вдалася на славу! Заварювали Ви її не на фейковій воді, а на фотофейках, відеофейках і фейкових журналістських матеріалах. Нехтуючи маніпулятивними прийомами, пропагували критичний спосіб мислення і , звичайно ж, рекламували літературну освіту без фейків! Так невимушено , просто учасники тренінгу вчилися головному: розрізняти неправдиву інформацію. Поглибила свої знання про те, як треба перевіряти дописи, статті, ілюстрації, якщо виникають сумніви у їхній достовірності. Щира вдячність Вам за цікавий та корисний тренінг, за Вашу сумлінну працю!









І РОЗГОРІЛОСЬ ПОЛУМ'Я ОЗОНУ ЯСКРАВИМ І ЖИВИМ ВОГНЕМ!
Розпалили запал запальні - один із славних представників ОЗОНівської спільноти Василь Васильович Власюк, голова методичного об'єднання учителів - філологів ЗЗСО Улашанівської сільської ради Шепетівського району , що на Хмельниччині. Він ініціював ЗУСТРІЧ ОЗОНівців із членами своєї методичної спільноти. Ідею підтримала Інна Вікторівна Кондратець, координатор та адміністратор спільноти, залучивши до зустрічі найактивніших, найдосвідченіших , найбільш відданих ОЗОНівському руху спікерів:
Василюк Світлану Іванівну, директорку, учителя української мови та літератури Бужанківського ліцею імені Миколи Корзонюка Поромівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області
Гаврилюк Оксану Володимирівну, учителя української мови та літератури Рівненського ліцею «Український»;
Конончук Надію Володимирівну, директорку, учителя української мови та літератури Нетішинського ліцею №3;
Криворотенко Ольгу Григорівну, викладача української мови та літератури Вільногірського фахового коледжу УДУНТ;
Пащук Надію Михайлівну, консультанта Центру професійного розвитку педагогічних працівників Червоноградської міської ради, учителя української мови і літератури гімназії №12 Червоноградської міської ради;
Стасюк Світлану Яронівну, учителя української мови та літератури Рівненського ліцею №8 Рівненської області;
Чеховську Людмилу Йосипівну, учителя української мови та літератури Запорізького «Січового колегіуму».
Не ставлю за мету дублювати виступи спікерів. Коротко скажу: захід вдався! Виступи глибокі, теоретично й методично грамотні , конструктивні,творчі, такі, що створють умови для наступної роботи,спонукають до дії.
Слова вдячності Інні Вікторівні й Василю Васильовичу, що змогли втолити спрагу суто філологічного й людського спілкування, змусили ОЗОНівській ватрі розгорітися яскравішим вогнем. Переконана, що всі присутні на зустрічі мають таку ж думку.
Надія Михайлівна Пащук- це невичерпна любов до України, свого народу, мови, традицій та обрядів ;це Людина, чия душа наповнена цією любов’ю по самісінькі вінця, тому й дарує вона її іншим . І не тільки у своєму місті, а й у всій державі. Не дивно, що її виступ- це виличальна патріотизму , це мудрі поради , як сіяти в дитячих серцях зернятка любові до рідного, свого... Маю величезний життєвий і професійний досвід, але з цікавістю відкривала нове: слухала слушні поради про те, як говорити з дітьми про війну, як плекати патріотів, виходячи за рамки уроку.
У захваті від творчого тандему Людмили Йосипівни Чеховської та Надії Володимирівни Конончук, від методичних родзинок Оксани Володимирівни Гаврилюк, від уміння цих вчителів розкодовувати й інтерпретувати текст. Кожна думка- це згусток ідей, це поштовх до роздумів, розвитку уяви, це розкриття таїни високого й рідного слова, художнього тексту. Не втомлююся вчитися у вас, Учителі!
Світлана Іванівна Василюк, «чудовий, відкритий учитель», торкнулася не менш важливого питання: «Учитель і учень: діалогова взаємодія». Як наголошував Оксен Лісовий, культуру в закладах освіти потрібно змінювати. Підліток і дитина вже не сприймають наказів, живуть в іншій реальності. Директивний метод не працює. Діалогова взаємодія-це актуально й необхідно. Бо треба вміти чути, розуміти, вірити, підтримувати. Дитину. Вчителя. Керівника…
Як завжди , цікаво було слухати виступ Світлани Яронівни Стасюк «Тренування суб’єктності учня :саморефлексія, прагнення піднятися на вищий рівень існування, бути самодостатнім, суб’єктом власного життя, господарем своєї долі» . Світлана Яронівна стояла біля витоків ОЗОНівського руху , добре знає теорію й методику ОЗОНу, тому її думки цікаві, мудрі, виважені. Сподіваюся, що учасники зустрічі скористаються запозиченим досвідом і доповнять його власними, не менш цікавими ідеями.
Вогонь ОЗОНівського руху, який запалив у серцях вчителів-філологів Анатолій Миколайович Фасоля, шириться Україною, росте...
З повагою-Ольга Криворотенко

 Обласний семінар  викладачів філологічних дисциплін

  13.04.23.


 

                                               КОМА В КІНЦІ УРОКУ

                           


  ІХ Всеукраїнський фестиваль" Мій особистісно зорієнтований урок" відбувся в Червонограді 10-12 жовтня 2019 року.

    Що для мене ІХ Фестиваль? Це праця, це натхнення, це люди, це випробування на професійну міцність,  це надих  на цілий рік, це зустрічі й прощання, це радісні  обійми  зі старими друзями й знайомство з новими. Це позитивні емоції, це ОЗОНівський вальс, це неймовірні відчуття єдності, згуртованості, сили. А ще велика ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. За учнів, які разом із тобою творять урок, за їхнього вчителя, за колег , які приїхали за сотні кілометрів і мають взяти із твого уроку щось для себе...

    На те, що буде легко на уроці,  не розраховувала. Знала, що твір складний для сприйняття й  розуміння  нами, вчителями, а учнями тим більше. Тому й не сподівалась  на велику активність  старшокласників. Та й тема уроку не зовсім "презентабельна", бо на уроці розглядались питання теорії літератури. А як тут вплинути на учнівські  емоції? Як вийти за рамки виучуваного матеріалу? Як формувати  не тільки предметні, а й ключові компетентності?  Як забезпечити діяльнісний підхід?

   Скажу чесно: учням і мені було нелегко. Не все сталося, як бажалося. Але  ми старалися!

Роман "Майстер корабля" не хоче мене відпускати й після Фестивалю. Коли готувала урок, то іще не було ні підручників, ні методичних посібників, ні  планів - конспектів уроку в Інтернеті. А в монографіях   новаторство роману "Майстер корабля " треба було вишукувати поміж рядків. .  Сьогодні  вже є  підручники  , є методичні посібники для вчителів. Та так і немає  конкретної й однозначної   відповіді на запитання, в чому ж таки суть новаторства роману.

  У  модерному сюжеті, що інтригує, умовності фабули , зміщенні часопростору, як написано в програмі? 

   Кодом  до розуміння твору є  його назва й епіграфи, які ,на думку Ольги Куцевол, перебувають у тісному співвідношенні, залежності : назва- це своєрідний натяк на тему, а епіграф- на ідею. Епіграф доповнює інформаційну неповноту назви твору. Тому  аналіз роману починаю саме з роботи над  назвою твору та епіграфом. Та епіграфи, яких аж чотири ,  мають  прямо вказувати на ідею твору , але вони тільки натякають на  неї  , не всі  однаковою  мірою пов'язані з темою. Можливо, кількість епіграфів та їх своєрідність і є тією новизною,що заперечує реалізм ,де все всім стає зрозуміло без розкодування  вже  із самої  назви та епіграфа?

 Пригадуємо фабулу  твору. З'ясовуємо зміст понять "художній час", "художній простір", "умовність зображення". Чи можна вважати зміщення часопростору новаторством? І заперечую, і погоджуюсь... Відсутність логічної послідовності подій, прийом кіномонтажу,  мистецька сюжетна лінія, відсутність сюжетних розв’язок, присутність інтриги, перехід зовнішнього сюжету у внутрішній - ось воно, нове!

 Знайомимось із дійовими особами. Майже всі головні герої мають прототипи, екзотичні імена, всі позитивні, яскраві, окрилені ідеєю змінити світ на краще, романтики!  Начебто такого  до Яновського в українській літературі іще  не було!

   Твір багатопроблемний, учням важко визначити основну проблему, ідею. Та це й зрозуміло, бо кожна із них  актуальна й звучить як набат : "собори душ своїх бережіть" ; дбайте про європейську культуру нації; не заблукайте в чужих світах, бо прощення вам не буде; дбайте про майбутнє своєї держави і творіть його власними руками, бо людина безсмертна у творчості...

А далі з'ясовуємо жанр твору, визначення якого тлумачиться різними науковцями по-різному через поєднання в ньому ознак різних піджанрів. Думаю, що сам  Юрій Яновський найточніше його  визначив : РОМАН. Коротко й точно. Переконатись у цьому допомагає таблиця, складена Ю.І.Бондаренком  "Ключові ознаки  роману"  . Та все ж погоджуємося із  домінуючою  думкою  науковців: це перший український мариністичний роман.

   Композиційно роман також є новаторським. 

Детально розглянути за урок суть новаторства роману неможливо, тому СТАВЛЮ КОМУ, як сказала  в кінці уроку  доктор педагогічних наук, професор  Ніна Борисівна Голуб, і за допомогою відео ( https://www.youtube.com/watch?v=vCyfNHZ8iMw ) прокладаю місток до  наступного уроку, на якому вже інший учитель визначить пафос твору, його стиль,  через характеристику образів  розкриє тему кіномистецтва, рукотворної праці, краси людських стосунків   й зробить узагальнювальний висновок про новаторство роману Юрія Яновського "Майстер корабля".

   Ну а як же із діяльнісним підходом? Важкувато.  А чому? Бо , враховуючи складність й великий зміст виучуваного теоретичного матеріалу, формою  проведення такого уроку в одинадцятому класі має бути ЛЕКЦІЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ЕВРИСТИЧНОЇ   БЕСІДИ.

Ключові компетентності прагнула реалізувати на етапі узагальнення:

1. Напишіть кількома реченнями вільний  есей "Лист із майбутнього",  використавши прийом умовного зображення(зміщення в часі),як це зробив  ТО-МА-КІ.

2.Використовуючи прийом умовного зображення (зміщення в просторі)," вийдіть" за межі класу й напишіть коментар у мережі  Фейсбук про свої враження від прочитання роману.

3.Уявіть, що ви -письменники. Придумайте  заголовок до свого майбутнього роману. Дайте  його героям екзотичні імена. Чому така назва роману ? Що означають ці імена?

4.Уявіть,що ви- майстер кіно .Які загальнолюдські проблеми сучасності  ви б розкрили в ньому через призму національних і чому саме їх? 

   Готуючись до уроку, я розуміла, що працюватиму не тільки на учнівську аудиторію, а  й на вчительську. Перевагу  надавала другій. Я не прагнула " феєричності"  уроку, а хотіла  бодай трохи наблизитись разом із  вами , мої шановні колеги,  до розуміння твору ,  його новаторства.

   Чому пишу цю замітку? Бо кома поставлена, а це  спонукає нас, вчителів, продовжити роботу, висловити своє бачення  суті новаторства, доповнити мої думки своїми ,з тим щоб більше наблизитись до розуміння краси і неповторності української класичної модерної літератури .

З повагою до вас- Ольга Криворотенко

               

Урок в 11 класі СЗШ№ 12 м. Червонограда Львівської області. Тема уроку: " Юрій Яновський -сміливий новатор в українській літературі".

 

                                

  Біля Фестивального паркану                                      Слова вдячності від колег

                                           Неповторний вальс ОЗОН

 https://www.facebook.com/100009910387925/videos/974291672911170/

 

           У педагогічній майстерні Ольги Криворотенко-вчителі району (2018)












Науково-практична конференція 
 "Проблема читання в сучасному інформаційному суспільстві"  у формі круглого столу відбулася в  Інституті педагогіки НАПН України 12.09.2019 року

                                                         Нація, що не читає,ухвалює неправильні рішення:

вдома, на роботі, на ринку, на виборах

Джим Треліс

                      Тематичні напрямки круглого столу:

       - Читання як інтелектуально-емоційна діяльність особистості.

- Шкільні програми і підручники української літератури крізь призму суспільних викликів сучасності.

- Процес формування компетентного учня-читача: методичний аспект .

До  участі в роботі круглого столу були запрошені   науковці, викладачі закладів вищої педагогічної освіти, закладів післядипломної педагогічної освіти, учителі-словесники, письменники , громадські діячі, редактори освітянських журналів,  всі ті, хто небайдужий до проблеми читання.

З вітальним словом виступили віце-президент НАПН України, член-кореспондент НАПН України , директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Топузов О.М., доктор педагогічних наук професор , академік НАПН України            О.Я Савченко, головний спеціаліст відділу змісту освіти , мовної політики та освіти нацменшин головного управління загальної середньої та дошкільної освіти О.Ю. Котусенко,  доктор педагогічних наук, професор, завідувачка відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки Н. Б. Голуб.

 Цікавими, пройнятими турботою про українську філологічну освіту ,про  читання школярів, про зміст навчальних програм та  підручників  були виступи доктора педагогічних наук, професора Г.Л.Токмань ,   доктора педагогічних наук, професора О.О.Ісаєвої, української письменниці , педагогині й громадського діяча Л. М. Ніцой,головного  редактора  журналу "Дивослово" Галини Александрової ,к.п.н, начальниці відділу сертифікації педагогічних працівників  Українського центру оцінювання якості освіти Ю. О. Романенко, провідної фахівчині відділу промоції читання в Україні ДУ "Український інститут книги " Т.В.Стус, кандидата педагогічних наук, викладача- методиста  КЗ "Бердичівський педагогічний коледж" Т.В.Бабійчук та ін. 

Учасники наголошували на тому,  що проблеми в шкільній літературній освіті існують і вони потребують громадського обговорення щодо  покращення літературної освіти, якісного й кількісного наповнення змісту шкільних програм  з української літератури,  наголошували на  важливості уроків літератури у вихованні особистості- громадянина, особистості- людини.

 







Виступ на районній серпневій зустрічі керівників навчальних закладів 

28.09.2019

Тема виступу "Мова і мовлення в управлінській діяльності" 



Робота серпневої методичної сесії вчителів української мови та літератури

 "Брендові ласощі для центеніалів або Шевченкові метаморфози"

 28.09.2019


   І Літня школа філологів- ОЗОНівців -2019

відбулася у м. Львові 20-22 червня 2019 року.Це була "проба пера"для її організаторів та модераторів.Чи була "Школа" школою для мене? Звичайно.Я теж вчилась.Вчилась працювати у команді, з якою раніше   не доводилось цього робити.Вчилась працювати з великою і "веселковою " аудиторією: різний вік, різний рівень професійної майстерності ,різні характери, різне сприйняття матеріалу, різний попит на інформацію, різна географія ..."Школа" була школою для мене, бо вимагала більше працювати над собою, шліфувати відоме й впроваджувати нове, вносити правки в залежності від ситуації, інколи навіть поспіхом, роблячи помітки в блокноті на коліні.А ще вчилась вчитись в інших. Вдячна долі за те, що три дні поруч зі мною та групою була  Анна -Марія Богосвятська, завідувач кафедри гуманітарної освіти, кандидат філологічних наук, доцент ЛОІППО, лицар гуманної педагогіки, член-кореспондент Міжнародної Ноосферної Академії науки та освіти, автор методичних посібників та статей. Її присутність на всіх моїх заняттях, їх аналіз, оцінка моєї роботи- це теж  школа для мене.

Здійснилось, про що мріяв А. М. Фасоля . Звичайно, за його присутності щось було б інакше. З Майстром  якось легше... А сьогодні ми вчились працювати без нього. Зараз період аналізу зробленого  організаторами та модераторами.Дуже важливою є  об'єктивна оцінка слухачів,бо тільки ваші думки, шановні колеги, сприятимуть покращенню роботи "Школи". Не можу з впевненістю сказати, що результат роботи "Школи" відразу вплине на якість уроків, що будуть проводитись на фестивалі. Чому? Думаю, не кожний досвідчений вчитель, що  приїхав сюди, мав мету   провести урок на Фестивалі. Молодим же(приємно, що їх було багато!)ще треба переосмислити почуте, апробувати, набути більше професійних знань, вмінь,навичок,  впевненості . А для цього треба час. Та  перші кроки до системного підвищення рівня фестивальних уроків зроблено. І це відрадно.За словами В.Сухомлинського, "один із секретів педагогічної творчості полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу ВЛАСНОЇ роботи".А інтерес до власної роботи, бажання втілити в практичну діяльність те, чому навчились, відчувався. А це вже половина успіху.

Переконана, що кожен має власні судження, думки щодо роботи школи : хтось у захваті від почутого, хтось більш скептичний, і це нормально, адже ми всі такі різні, і запити наші різні...А організатори й модератори прагнули, щоб кожен виніс  бодай зернинку нового  зі стін "Школи", щоб його труд торкнувся  найтоншої струни вашого  серця.

Бо людина залишає себе насамперед у людині...У цьому найвище щастя і сенс життя...

                                                                                              Ольга Криворотенко

                                                                                                          25.06.2019 

 


                     
            
  • Відкрите засідання Міжрегіональної групи вчителів-словесників"Ключ до слова "16-17 травня 2019 року м. Кременчук

Розуміння плідності праці є одним з найкращих задоволень.

Л. Вовенарг

Що? Де? Коли?

            Що? Засідання  Міжрегіональної  творчої групи вчителів –словесників «Ключ до слова». Тема засідання: «Книги як ліки або  Поліфункціональність  літературної освіти в сучасних умовах» .

            Хто?  Чирка Валентина Василівна, методист Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Ковбасенко Юрій Іванович, професор, завідувач кафедри світової літератури Київського університету ім. Б.Грінченка, кандидат філологічних наук, президент Української асоціації викладачів зарубіжної літератури; натхненник і організатор творчої групи , методист Кременчуцького науково- методичного центру Горобченко Ірина Вікторівна, Заслужені вчителі України із Тернопільської, Кіровоградської областей Дзик А.П,  Ціпов’яз Л.В.,  Каєнко О.В.; не менш заслужені учителі зарубіжної та української мови та літератури  із різних регіонів України- творчі, окрилені  ідеєю змінити літературну освіту на краще.

            Де? Місто Кременчук (центральні вулиці й  парки, школа №1 ), Горішні Плавні,  с. Дмитрівка, автостанція міста Кременчука,- скрізь  був присутній дух засідання Міжрегіональної творчої групи...

            Коли? 16-17 травня 2019 року.

            Емоції ще свіжі, але розум потроху бере своє,   переосмислює почуте- побачене, аналізує, розставляє крапки над   і ...

Що залишило слід у моїй душі? Що поклала  до вчительської валізи?

             Незабутні враження від спілкування із людьми. Її величність Людина –ось родзинка зустрічі. Таке відчуття, ніби знаєш присутніх  давно. Персональна зустріч кожного приїжджого  на вокзалі, екскурсія містом, парком, подорож сторінками історії міста, парку, вечірні ватра, пісня і поезія, зоряне небо, усміхнений хитруватий місяць, дружні жарти, змістовні ділові розмови...І теплі проводи, усмішки, щасливі обличчя...

             А ще знайшлось місце у валізі і для цікавих виступів учасників зустрічі. Оратори - справжні майстри своєї справи! Як говорили вони! Здебільшого центром обговорення були твори зарубіжної літератури, не кожен читала, але настільки цікавими були виступи, що рука мимовільно тяглась до ручки, щоб записати автора, назву книги, щоб потім її прочитати .

             Поклала у валізу досвід колег , що стосується  методики    аналізу  літературного твору, власного  його прочитання учителем, розуміння  порушеної автором проблеми, розуміння глибинного підтексту твору.

            А ще у валізі знайшлося місце для  новинок світової літератури, рецептів бібліотерапії, знайомства із сучасними  літературними  жанрами,  методичними  прийомами  , які можна використати на різних етапах уроку.

            Окремо скажу про виступ Юрія Івановича Ковбасенка «Літературна освіта: перезавантаження чи смерть?». У словах професора –пристрасна любов до України, нації, літератури як засобу збереження історичної пам’яті, завдяки якій людина стає особистістю, народ- нацією, а країна- державою. Юрій Іванович наголошував, що єдиними ліками, які протистоять маніпуляції масами, тотальному зросійщенню , національній амнезії є   література. Тому такою важливою є  роль вчителя літератури на сучасному етапі державотворення.

            Зустріч скінчилась. Кожен усвідомлював, що «розуміння плідності праці є одним з найкращих задоволень.». І кожен із вдячністю сказав: «Дякуємо Вам, Ірино Вікторівно! Дякуємо вам, друзі, за розкіш професійного спілкування!» До слів вдячності приєднуюсь і я,

                                                                                                                     Ольга Криворотенко. 







.       Лекція  в Дніпровській академії неперервної освіти

                                         11.04.2019 року.

 Ні, це була не лекція, а цікава й захоплююча розмова людей, яких об'єднує спільна справа,любов до художнього слова. А який калейдоскоп думок у слухачів! Яка активність, креативність,яке критичне мислення  ! Добре в колі однодумців!










  • ВЕСНЯНА МЕТОДИЧНА СЕСІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ.04.04.2019,     м. ВЕРХОВЦЕВО

 



Атестація-2019

"Вчительська кав'ярня"

Презентація власного блогу педагогічному колективу


Авторська година спілкування в Нікопольські гімназії №15

02.04.2019

Теплота родинного інтиму..."

Саме так називаю зустріч із вчителями української мови та літератури м.Нікополь. Дякую за гостинність , чудову організацію творчої співпраці з колегами методисту відділу освіти і науки м. Нікополя Болгариній Ларисі Олександрівні, директору гімназії 15 Сузанській Ірині Володимирівні, моїй колезі Уткіній Лілії Анатоліївні .І звичайно ж, вчителям - нікопольчанам за розкіш продуктивного спілкування, за чудовий діалог людей, залюблених у свою справу, за мудрість і відкритість думок.

                                                                     Зі щирою повагою- Ольга Криворотенко

Рефлексії учасників- слухачів

Надзвичайно важливу роль у модернізації освіти, удосконаленні навчально-виховного процесу, підвищенні якості навчання й виховання школярів відіграє передовий педагогічний досвід, який передбачає впровадження нових прогресивних ідей, форм, методів і прийомів діяльності з урахуванням вимог сьогодення. Вчителі української мови та літератури у січні ділилися досвідом із своїми колегами, проводили майстер – класи, а 02.04.2019 року до нашого міста завітала Заслужений учитель України Криворотенко Ольга Григорівна, яка презентувала своїм нікопольським колегам власний досвід роботи. Майже три години пролинули на одному подиху. Ольга Григорівна розповіла, як працює на уроках літератури над розвитком комунікативних здібностей учнів, розвитком їх самостійного і критичного мислення, культурою полеміки, умінням аргументовано доводити власну думку. Поділилася з однодумцями методичним інструментарієм , до якого звертається, виробляючи читацькі вміння і який сприяє підвищенню інтересу до читання , а саме: прагне звернути увагу присутніх на сучасне прочитання творів. а також рекомендує зосередитись на використанні компетентнісно зорієнтованих завдань. Адже вдало дібрані прийоми , завдання, запитання, як стверджує педагог, сприяють розвитку критичного мислення, створюють можливість для реалізації творчого потенціалу учнів , які мають різний рівень навченості. Дякуємо за змістовну зустріч!

                                                                   Болгаріна Лариса Олександрівна, 

                                                                          методист відділу освіти м. Нікополя

 Ми сьогодні зустрілись з Людиною...

Любить працю свою над усе. 

Повела нас у край дивосвіту, 

Скажу чесно: цікавило все!

     Знаєм карту ментальну і коди, 

     Карта розуму хоч не нове, 

     Та замислились: може і станем

     На уроці впроваджувать це?

На деталі звернемо увагу, 

На події у творі і стан ,

Осучаснимо їх ми  словами ,

Що сьогодні в усіх на устах:

    Буде рейдерство замість "позбулись",

    Без мандату- позбавили прав...

    А знущались із  Чіпки - це булінг.

     Ну а соціум- вулиці нрав.

Тож давайте , колеги, й надалі

Працювати, бо наше життя

Так бажає сучасних реалій,

До старого нема вороття!

                                                                                      Лариса Григорівна Левченко

                                                                                                м. Нікополь. 

  



Навчально- методичний семінар "Формування компетентностей на уроках української мови та літератури в умовах переходу до Нової української школи"

Помазана І. О. та Калинич О.В.

"Сучасний урок. Ефективний чи ефектний?"

 28.03.2019



  • Участь у роботі фестивалюпедагогічних інновацій    освітян Дніпропетровщини«EDU_FEST Dnipro –2019»

( конкурс методичних розробок, проведення майстер- класу)

Фестиваль педагогічних інновацій освітян Дніпропетровщини «EDU_FEST Dnipro – 2019» відбувся і залишив у серцях  його учасників відчуття свята, яке створювали і експозиції та  спілкування у форматі «відкритого простору» і спілкування  із науково-педагогічними працівниками ДАНО  та педагогами області .Фестиваль- це  стимулом для творчого інтелектуального  духовного розвитку , задоволення потреб у професійній самореалізації працівників освіти області.

Делегацію Верхньодніпровщини представляли педагогічні працівники  району: методисти відділу освіти, директори шкіл та їхні заступники, вчителі, які прагнуть іти в ногу з часом, втілювати в життя ідеї НУШ. Разом із вчителями   КЗ Верхівцевський  НВК Ящук Еммою Юріївною, Батютою Світланою Миколаївною презентували свої надбання в проведених на фестивалях майстер- класах. Багато верхньодніпровських педагогів одержали сертифікати учасників, дипломи переможців фестивальних конкурсний робіт.

Мені довелось бути учасницею  презентацій  інноваційних педагогічних проектів вчителів української мови та літератури  Реви Олени Валентинівни, Карлової  Інни Василівни, Полянської Анастасії Сергіївни ,Чернявської  Анни Ігорівни, Пелипенко Лариси Григорівни та ін.  Скажу чесно: задоволення від спілкування із колегами було величезним!  Кожен із тих, хто виступав--неповторна яскрава особистість, кожен має власні родзинки в роботі, серця кожного із них переповнені любовью до професії, дитини і кожен володіє сучасними педагогічними інноваціями.

Щира вдячність організаторам фестивалю за розкіш спілкування із вчителями , окриленими  ідеєю творчого неспокою!




    • Майстер-клас «Інтелектуальна компетенція. Активні методи навчання у викладанні української мови і літератури. Прийоми роботи з художніми текстами» для учителів української мови і літератури м. Кременчука Полтавської обл. 13.12.2018         

КРЕМЕНЧУЦЬКА МІСЬКА РАДА

ПОЛТАВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ МІСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР

вул. Софіївська, 69а, м.Кременчук, 39600, тел./факс (05366) 70-05-78

E-mail: kr.kmnmc@gmail.com Web: mmk.at.ua, Код ЄДРПОУ 36865004

17.12.2018 №  01-12/о-458                                  На № ______________від______________

Учителю КЗ "Ганнівський НВК "Середня загальноосвітня 

школа - дошкільний навчальний заклад", 

Заслуженому учителю України

п. КРИВОРОТЕНКО О.Г.

Шановна Ольго Григорівно!

Дозвольте висловити Вам щиру подяку за плідну участь у роботі науково-практичного семінару «Підвищення якості та результативності сучасного уроку словесності через компетентнісно орієнтований підхід до викладання» та підготовку і проведення майстер-класу «Інтелектуальна компетенція. Активні методи навчання у викладанні української мови і літератури. Прийоми роботи з художніми текстами» для учителів української мови і літератури м. Кременчука Полтавської обл. 

Вдячні за творчий підхід до справи, за те, що Ви не шкодували сил і часу, спрямували свій талант на розвиток нашої спільної справи. Присутні відзначили актуальність обраної теми та високий рівень проведення майстер-класу. Завдяки Вашій професійній участі в обговоренні проблемних питань, дискусія була цікавою і продуктивною, пройшла на високому методичному рівні та викликала зацікавленість усіх учасників майстер-класу.

Нехай життєва енергія, творча наснага будуть гарантією вагомих досягнень у Вашій діяльності, а кожна розпочата справа стане ще однією сходинкою до вершин успіху. Хай щоденна клопітка праця на освітянській ниві буде щедрою на шану,  підтримку і повагу колег, вихованців, батьків.

Висловлюємо надію, що це лише успішний початок нашої співпраці.

 З повагою і побажанням успіхів

Директор КМНМЦ                    О.М.НИКИФОРЕНКО

Горобченко 0983266142





  • Педагогічна майстерня Ольги Криворотенко

у м.Олександрія  Кіровоградської області  08.12.2018

 

Робота в складі журі обласного етапу конкурсу "Учитель року-2018"

 в номінації "Українська мова та література" м. Павлоград,
19-21 лютого 2018 року







Урочисте відкриття УІІІ Міжнародного мовно - літературного конкурсу
 імені Тараса Шевченка







Авторський семінар Олександра Авраменка
"Рецепти подолання функціональної неграмотності"
05.12.2017

  • Педагогічна майстерня та показовий урок на Всеукраїнському фестивалі педагогічних ідей " Мій особистісно зорієнтований урок".

М.Одеса,11-13 жовтня 2018 

Вручення символічного Оскару фестивалю



Аналіз уроку  доктором  педагогічних наук, професором кафедри методики світової літератури НПУ ім. М.П. Драгоманова

Жанною Валентинівною Клименко

 
Аналіз уроку Ганною Леонідівною Токмань, доктором педагогічних наук, професором. ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет"
                                             м    і світлина на згадку


У центрі праворуч  від мене-директор Одеського навчально- виховного комплексу №13 Одеський навчально-виховний комплекс №13 "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія" Романенко Наталя Анатоліївна; праворуч-головний спеціаліст Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України Котусенко Олена Юріївна,кандидат педагогічних наук Інституту педагогіки НАПН України Галина Леонідівна Бійчук. 


  • Участь у конкурсі

"Clobal Teacher Prize Ukraine-2018" 

                            ІУ Національна  (не)конференція

 для шкільних педагогів Ed Camp Ukraine-2018

                                        м. Харків, 2, 3 липня 2018 року

 




 











Немає коментарів:

Дописати коментар