КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ


Класному керівникові

Основні нормативні документи класного керівника 

Трохи методичних порад і всякої всячини

Про вміння планувати й підсумовувати

І про те,  «як ви провели літо» (за матеріалами статті «Освіторії»)

          Вміння планувати й підбивати підсумки – це не лише практичні навички, але й ключові складові нашого внутрішнього  зростання й розвитку. Зважаючи на свій вік розквіту досвіду, зауважу, що планувати, підсумовувати мене вчили й учителі, і самѐ життя. Якщо подивитися на це з філологічної, художньої  точки зору, то таку навичку можна порівняти із  ниткою, що  з’єднувала й з’єднує мої життєві  моменти, події та досягнення.

 Життя – це велике полотно, і ти його самостійно розфарбовуєш. Кожен день, кожна подія – це новий мазок фарби, що додає якогось видимого чи невидимого відтінку життєвої картини. Без планування життя  було б  хаотичним і безсистемним, саме планування дозволяє нам отримати кінцевий результат і приступити до іншого, вищого, вагомішого.

Підбиття підсумків – це як огляд нашої життєвої картини  на відстані. Здалеку видніше, як каже народна мудрість .Цей той момент, коли ми аналізуємо, які частини нашого творіння вдалися, а які потребують корекції, переглядаємо  й оцінюємо досягнуте.

          Отже, вміння планувати та підбивати підсумки є основою для створення гармонійного й успішного життя, подібно до того, як художник формує свій шедевр.

          На такі думки мене надихнула стаття «Освіторії» у фейсбуці  «Як ви провели літо?» 25 шалено крутих завдань замість есе» .Тема традиційна, та урок хочеться провести  нетрадиційно. Тому до створення графічного органайзера у застосунку  https://create.vista.com/uk/home/ взялася, творчо переосмисливши ідею . В результаті народився «Канікулярний марафон -2024».

Методична ремарка

1.    Здійснені мрії. Про що мріялось , те й здійснилося.

Про що писати?

2.    Родинні радощі . Про спільний відпочинок з родиною: спільні справи, зустріч із ріднею, сімейні традиції тощо.

3.    Діалог з природою(без коментарів: море, яке воно; небо зранку, ввечері; ліс і його таємниці; поле , його тиха розмова…).

4.    Творчі скарби: що нове створено своїми руками, чому навчилися…

5.    Практичні навички. Подорожуючи, не теоретично, а безпосередньо на практиці збагатилася знаннями з  історії, географії, літератури, мистецтва, чомусь навчилися, наприклад, рибалити, розпізнавати рослини, дерева, сторони світу….

6.    Джерело духовності (кіно, театр, концерти, виставки, читання літератури….)

7.    Літні супергерої-це нові й старі  друзі, знайомства, цікаві люди…

8.    Нездійснені мрії. Не все, що хотілося, здійснилося. Тому прокладаємо місточок у майбутнє, поєднуємо минуле, сьогодення й майбутнє.

Можна попередньо дати завдання заповнити кожному  слоти органайзера, щоб відразу включитися в розмову. Можна спроектувати на екран і запропонувати поговорити без попередньої підготовки. Щоб висловилися усі, то на одне запитання відповідатимуть , наприклад, троє, у результаті висловляться 24 учні. Це вже тонкощі, якими володіє вчитель.

Складала план орієнтовно для учнів8-11 класів. Для початкових класів та учнів середньої ланки слід змінити запитання на простіші, зрозуміліші цій віковій категорії.



Немає коментарів:

Дописати коментар