КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ

НА ДОПОМОГУ КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ
  • Канікулярний марафон-2024

Про вміння планувати й підсумовувати

І про те,  «як ви провели літо» (за матеріалами статті «Освіторії»)

          Вміння планувати й підбивати підсумки – це не лише практичні навички, але й ключові складові нашого внутрішнього  зростання й розвитку. Зважаючи на свій вік розквіту досвіду, зауважу, що планувати, підсумовувати мене вчили й учителі, і самѐ життя. Якщо подивитися на це з філологічної, художньої  точки зору, то таку навичку можна порівняти із  ниткою, що  з’єднувала й з’єднує мої життєві  моменти, події та досягнення.

 Життя – це велике полотно, і ти його самостійно розфарбовуєш. Кожен день, кожна подія – це новий мазок фарби, що додає якогось видимого чи невидимого відтінку життєвої картини. Без планування життя  було б  хаотичним і безсистемним, саме планування дозволяє нам отримати кінцевий результат і приступити до іншого, вищого, вагомішого.

Підбиття підсумків – це як огляд нашої життєвої картини  на відстані. Здалеку видніше, як каже народна мудрість .Цей той момент, коли ми аналізуємо, які частини нашого творіння вдалися, а які потребують корекції, переглядаємо  й оцінюємо досягнуте.

          Отже, вміння планувати та підбивати підсумки є основою для створення гармонійного й успішного життя, подібно до того, як художник формує свій шедевр.

          На такі думки мене надихнула стаття «Освіторії» у фейсбуці  «Як ви провели літо?» 25 шалено крутих завдань замість есе» .Тема традиційна, та урок хочеться провести  нетрадиційно. Тому до створення графічного органайзера у застосунку  https://create.vista.com/uk/home/ взялася, творчо переосмисливши ідею . В результаті народився «Канікулярний марафон -2024».

Методична ремарка

1.    Здійснені мрії. Про що мріялось , те й здійснилося.

2.    Родинні радощі . Про спільний відпочинок з родиною: спільні справи, зустріч із ріднею, сімейні традиції тощо.

3.    Діалог з природою(без коментарів: море, яке воно; небо зранку, ввечері; ліс і його таємниці; поле , його тиха розмова…).

4.    Творчі скарби: що нове створено своїми руками, чому навчилися…

5.    Практичні навички. Подорожуючи, не теоретично, а безпосередньо на практиці збагатилася знаннями з  історії, географії, літератури, мистецтва, чомусь навчилися, наприклад, рибалити, розпізнавати рослини, дерева, сторони світу….

6.    Джерело духовності (кіно, театр, концерти, виставки, читання літератури….)

7.    Літні супергерої-це нові й старі  друзі, знайомства, цікаві люди…

8.    Нездійснені мрії. Не все, що хотілося, здійснилося. Тому прокладаємо місточок у майбутнє, поєднуємо минуле, сьогодення й майбутнє.

Можна попередньо дати завдання заповнити кожному  слоти органайзера, щоб відразу включитися в розмову. Можна спроектувати на екран і запропонувати поговорити без попередньої підготовки. Щоб висловилися усі, то на одне запитання відповідатимуть , наприклад, троє, у результаті висловляться 24 учні. Це вже тонкощі, якими володіє вчитель.

Складала план орієнтовно для учнів8-11 класів. Для початкових класів та учнів середньої ланки слід змінити запитання на простіші, зрозуміліші цій віковій категорії.

  • Інструктажі для учнів   https://www.slideshare.net/Rebbit2015/ss-71677489
  • Інструкції з техніки безпеки                                     https://osvita-docs.com/node?page=1
  • Перший урок 2020-2021    "З Україною в серці"  https://www.schoollife.org.ua/692-2018/

  • "Эксперимент с шариками
  • Учитель принес в школу воздушные шарики, попросил детей надуть их и написать на них свои имена. После чего, он попросил детей вынести все воздушные шарики в коридор и смешал их. Затем он дал детям 5 минут, чтобы каждый нашел шарик со своим именем. Дети побежали искать, но время истекло, и никто так и не нашел своей именной шарик. Тогда учитель попросил детей: "Возьмите шарик, который лежит вблизи и отдайте его человеку, чье имя написано на нем".                                                       Прошло менее 2 минут и у каждого в руках был его шарик. Тогда учитель сказал: "Воздушные шарики - как счастье. Никто не найдет его, если ищет его только для себя. Зато, если все заботятся друг о друге, можно найти его гораздо быстрее!""
  • Вечірка для дітей по-сучасному і швидко
  • https://m.facebook.com/akrozosb/photos/a.594152787753690/860728901096076/?type=3
  •  День народження Шевченка: проводимо виховну годину цікаво
  • https://naurok.com.ua/post/den-narodzhennya-shevchenka-provodimo-vihovnu-godinu-cikavo
  • До батьківських зборів. Діти ,батьки і гаджети.     https
  • А.М.Богосвятська. Як оформити шкільну стіннівку

https://bogosvyatska.com/2020/01/09/%d0%b2%d0%be%d0%bb%d0%bb-%d0%bf%d0%b5%d0%b9%d0%bf%d0%b5%d1%80%d1%81%d1%8c%d0%ba%d1%96-%d1%82%d0%b5%d1%85%d0%bd%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b3%d1%96%d1%97-%d0%b0%d0%b1%d0%be-%d1%88%d0%ba%d1%96%d0%bb%d1%8c/

  • Психолого-педагогічна характеристика учня                
  • Інструктаж батьків з безпеки життєдіяльності на літній період.                                           http//vseosvita.ua/library/instruktaz-batkiv-z-bezpeki-zittedialnosti-ditej-u-litnij-period-31399.html
  • Організація та проведення шкільної екскурсії: правові аспекти                            
  • Мрія наприкінці року             
  • 25 ідей свята закінчення навчального року.    
  • Як згуртувати клас.Вправи https://naurok.com.ua/post/nestandartna-vihovna-godina-yak-zgurtuvati-klas?utm_source=push&utm_medium=push&utm_campaign=push
  • Виховуємо толерантність    https://www.facebook.com/183810808630643/posts/821197111558673/
  • .."http://nus.org.ua/articles/risklend-yak-grayuchy-navchyty-ditej-unykaty-nadzvychajnyh-sytuatsij/

  • З чого слід почати роботу класному керівнику

           https://www.facebook.com/509461722415213/posts/2238791312815570/
  • Як реагувати на прояви агресії в учня

https://osvitoria.media/opinions/yak-diyaty-vchytelyu-yakshho-uroky-zryvaye-agresyvnyj-uchen/

  • Ігри на згуртування колективу молодших школярів .
  • Ольга Криворотенко. Сценарій проведення випускного вечора   
  • Ольга Криворотенко. Сценарій останнього уроку у випускному
  • Положення​ про батьківські збори             http



Немає коментарів:

Дописати коментар